• Teatr

• W niedzielny wieczór mieliśmy okazję zobaczyć spektakl ,,Płoń ogniu, płoń!" na scenie salezjańskiej w Krakowie, które zostało przygotowane przez Salezjan wraz z zespołem ,,Ziemia Boga". Reżyserem po raz kolejny jest Marcin Kobierski.

Tematem przewodnim była historia Mojżesza przeplatana aktualnymi problemami ludzi współczesnych.

Serdecznie polecamy!

• Listopadowe dni skupienia

• W piatek 18 listopada przyjechał do nas o. Piotr Gądek OFM, aby powiedzieć Słowo Boże i podzielić się duchową refleksją na temat życia według Ewangelii. Następnego dnia nawiedziliśmy Cmentarz Rakowicki modląc się przy grobach ważnych osób z polskiej historii. Następnie nawiedzilismy krypty, które znajdują się w klasztorze OO. Franciszkanów - Reformatów w Krakowie przy ulicy Reformackiej 4.

• Wyjazd do Sopotu

• Pod koniec października klasa II wraz z wychowawcą wyruszyli do Sopotu. A oto ich relacja:

Nazajutrz po naszym przyjeździe do Sopotu zwiedziliśmy ten nadmorski kurort. Zobaczyliśmy między innymi: molo, latarnię morską, operę leśną, hipodrom oraz wspięliśmy się na Łysą Górę. Kolejnego dnia spacerowaliśmy po ruchomych wydmach w Łebie. Był to dla nas czas relaksu w pięknych okolicznościach przyrody.

Udało nam się zwiedzić Hel, gdzie oglądaliśmy karmienie fok w fokarium oraz zwiedzaliśmy muzeum rybołówstwa. Następnie udaliśmy się na spacer po półwyspie helskim, gdzie mieliśmy okazję wejść do stanowisk ogniowych z czasów II wojny światowej.

Serdecznie dziękujemy rodzicom naszego kolegi Janka za zapewnienie nam noclegu oraz wyżywienia. Każdy potrzebuje się czasem oderwać od rutyny szkolnej dlatego ten wspólnie spędzony czas będziemy długo i miło wspominać.

• Święto Niepodległości

• Leon, uczeń III klasy naszego liceum aktywnie włączył się w jubileusz Zespołu „Sułkowianie” tańcząc w tym zespole. W taki sposób uczczono Święto Niepodległości.

Gratulujemy wspaniałego występu.

• Modlitwa na cmentarzu

• Dziś modliliśmy się na cmentarzu w Wieliczce, aby uzyskać odpust zupełny za zmarłych. Wspomnieliśmy w modlitwie zmarłych profesorów, dyrektorów, pracowników, uczniów oraz dobrodziejów naszej szkoły.

• Wycieczka do Sejmu RP

• W czwartek klasa IV wyjechała do Sejmu na zaproszenie pochodzącej z Wieliczki Pani poseł Urszuli Ruseckiej.

Był to wyjątkowy moment kiedy mogliśmy zwiedzić miejsce, które widujemy w telewizji czy internecie. Oprócz zwiedzania mieliśmy okazję obserwować posiedzenie Sejmu i wysłuchać kilku przemówień posłów. Zostaliśmy też pozdrowieni przez Marszałka prowadzącego obrady.

Po zwiedzaniu tego ciekawego miejsca udaliśmy się na obiad do restauracji sejmowej. Wieczór spędziliśmy na Starym Mieście, gdzie mogliśmy posłuchać ulicznych artystów wykonujących utwory pasujące do zachodzącego słońca.

Był to dla nas ciekawy moment i wyjątkowa okazja do odwiedzenia stolicy.

Niektórzy nawet zaczęli zastanawiać się nad polityczną karierą.